DoporučujemeZaložit web nebo e-shop

2014

31.12.2014                                                                                                    (klikni na obrázek pro zvětšení)

Silvestrovské posezení na letišti

fotogalerie Karla - zde

14.12.2014

Video z letu s Bohoušem a Lojzou směr Borek - Nymburk - Všeň, video Bohouše z GoPro a mojich fotek sloučené do klipu.

video je možno doplnit o další od Aleše z Borku  zde

5.12.2014

Pozor!!!!  bude kolem Vás lítat Mikuláš

Video z 1.sletu MZK v Chvojenci

video poskytl p.Vlastimil Mádlo

Listopad

28.11.2014

Posezení v Ploukonicích

Tak máme konec listopadu, a ještě pár dní a a bude konec roku 2014.  Na sobotu 28.listostopadu jsme svolali posezení jak pilotů tak modelářů z letiště Všeň do hasičárny v Ploukonicích, kde je patřičné zázení - velká klubovna, bar s výčepem a televize na promítání fotek z leteckých výletů.

fotogalerie Karla - zde

20.11.2014                                                                                                      (klikni na obrázek pro zvětšení)

Ranní díra v mracích

fotogalerie z letu zde

17.11.2014                                                                                                                (klikni na fotku pro zvětšení)

Společný let s Red Foxem

Oslava státního svátku létáním - odpoledne se udělalo relativně hezky a tak jsem vyrazil na letiště.Cestou mi volal Lojza, zda jdu létat,  říkám jo, ale nejprv musím smontovat křídlo, protože jsem polepoval obě boční podpěry. Trvalo mi to déle, než jsem si myslel a tak rychle postavit rogalo a hurá na letiště a do vzduchu. Fouká tak 3-4m/s . Startuji, a letím společně

s "Red Fofem" Lojzou.  No já letím a Lojza se kolem mně plazí sem a tam. Rychloměr mi ukazuje neustále kolem 115-120km/h  abych trochu letěl. Cestou k Troskám to mlátí - letím proti větru a tak v turbulentním  vzduchu si to užívám. U Trosek se stáčíme na Sobotku a jdeme po větru a Lojza letí na křídle - viz vrchní 2 fotky. Od Sobotky přes Kněžmost - Hradiště - zadní stranou za Káčovem - kousek po toku Jizery a pomalu na letiště. Celkem ve vzduchu 30 minut.

8.11.2014                                                                                                                  (klikni na fotku pro zvětšení)

Všeň - Borek - Nymburk - Všeň

Na sobotu jsem s Bohoušem sezval členy klubu na podzimní polítání s nějakým cíle. Odlet na 13.00 hod. - účast jen Bohouš, Já a s letadlem "Red Baron" Lojza. Při odletu se vrací Vašek, který byl již snad po stý fotit mobilheim v Mníšku, ale ten již s námi neleletí.
Po krátké domluvě letíme směr Borek. Cesta tam, byla jak na houpačce - nahoru, dolu a celou cestu,kolem nás kroužil "Red Baron" jako bzučící komár před sacím útokem. Při rozmluvě nad kávou, kde se vzal přiletěl Karel s Milanem a z Nymburka Vašek.

Cesta domů pokračovala směr na Nymburk, kde jsme kopírovali Labe, a kochali se krásně vybarvenými stromi,kolem řeky.Před Nymburkem se od nás odpoutal Lojza, a letěl směrem na Jičín. S Bohoušem, jsme provedli průlet nad Nymburským letištěm a nabrali jsme směr domů-chyběla půl hodina do západu.

Před branžeskými lesy, jsem trochu přidal motoru a žačal jsem stoupat nad opar-ten končil kolem třinácti stovek, ale užíval jsem si krásný pohled a vystoupal jsem na 2300, tam vypnul motor a skoro 10min. jsem plachtil s dosednutím na letišti bez motoru.

moje fotogalerie zde

Dostal jsem od Aleše z Borku pěkné video.   Moc Dík.

2.11.2014                                                                                                                   (klikni na fotku pro zvětšení)

Nedělní polétání s Bohoušem. Po ranní mlze, která se začala trhat po 14.00 hod. jsem s Bohoušem po 16 hod. vyrazily obletět blízce-vzdálené okolí.  Po startu z letiště let směrem Vyskeř - Trosky - Sobotka - Kněžmost a kolem dálnice vyzdravit Karla do Ohrazenic a zpět na letiště.   Celke m 42min. ve vzduchu.

Říjen

25.10.2014
                        .         Zavírání nebe Trnov

V sobotu 25.10.2014 jsme chtěli vyrazit do Trnova. Sraz po 9hod. na letišti -Vašek,Karel,Ivan Raní mlha dohlednost skoro nikam a tak to Karel vzdal. Jí dorazil po desáté, a rozhodli jsme se, že poletíme, trochu přemlouvání Ivana, ale taky letí.Odletr po 11hod.-cestou tam dohlednost max. 1500 metrů, výšková do země méně než 300 metrů. Čas letu 70min.-foukal protivítr.

19.10.2014

Nedělní létání

15.10.2014

Dnes jsem narazil na nového přispěvatele fotek na rajče - Deža zde

14.10.2014

Večerní polétání po okolí Českého Dubu, Ralska a pak obletět lesy směrem Boleslav a tradá domů.

12.10.2014

Nedělní polétání, nejprve létání po okolí a pak jsem s drcerou chtěl vyrazit na dlouho plánovaný výlet na pevnost Konigstein.

Dohlednost při zemi byla dobrá, ale ve 300 stovkách opar a dohlednost nic moc. Doletěl jsem na Ralsko, pak kolem Bezdězu a letěl jsem navštívit kamarády v Borku.  Chvilkový pokec a přeskok do Nymburka kopírujíc Labe.

Zde Zbyněk  ladil nový přírustek od Air Création - iFun Pixel, jednoduchá tříkolka pro jednoho s motorem Polini Thor 250 (36HP), křídlo iFun 13m, údajná spotřeba benzínu 5l/h a ta stoupavost. Byl jsem přítomen několika startů-rozjezd 30-40m a stoupavost jak hrom (údajně 4m/s)  a cena údajně kolem 12... éček. Fakt pěkný stroj.

Po pokochání jak to lítá, jsme nasedli do mazlika a tradá domů na Všeň.

Cestou jsme letěli přes Jíkev, kde hasiči dohašovali požár stohu.

11.10.2014

Sobotní létání na Všeni

4.10.2014

V sobotu 4.10.2014 se uskutečnil 0.ročník Drakiády na letišti Všeň s ukázkou modelů letadel.

Drakiádu zahájil uvítáním náš mluvčí  p.Vojta Maté a starosta obce Všeň pan I.F.Herbst uvítáním účastníků .

Nejprve dětem předvedli svoji ukázku modeláři s létáním rádiem řízených modelů letadel .

Nejstarší účastníci drakiády

...... a tak zase příští rok.

Vaškova fotogalerie - zde
Karlova fotogalerie - zde
Bohoušova fotogalerie - zde

Září

27.-29.9.2014

Všeň - Trnov - Liesek
(Oravská přehrada-Slovensko)

Jsem uskutečnil svůj nejdelší let. Letěl jsem s Trnovákama na akci Orava 2014.

Start v sobotu 27.9.2014 směr Trnov-Olomouc-Hranice n.Moravě-Frýdlant n.Ostravicí (mezipřistání) - a přes Beskydy směr Oravská přehrada - letiště Liesek  .Celkový let v trvánání 3hod.47 min.

v pozadí Oravská přehrada

účastníci letu na slovensko celkem 10 pilotů rogal.

Návrat v pondělí 29.9.2014 směr Liesek-Čadca-Hranice n.Moravě-Olomouc-Trnov (mezipřistání) - Všeň
Doba letu 4hod 33min.

Celkový nálet s polítáním nad Tatrami 9hod.18 min.

více o letu zde
fotogalerie z letu zde

20.9.2014

V sobotu po létání Petra, Bohouše a Ivana jsem byli navštívit  hospůdku u Rycharda, kde jsme plánovali co na "Drakiádu"

13.9.2014

Po týdením nelétání jsem chtěl zaletět do Žatce na doletnou, ale ranní sobotní počasí a předpověď nehlásily nic dobrého na dlouhý let.   Odpoledne se udělalo trochu lépe, ale pro opar nebyla nijak závratná dohlednoost. Po 17.00 hod jsem vyrazil na let směr Borek, zde byl jen Jarda a Luboš. Poté jsem vyrazil po Labi k Lysé n.L a na Nymburk, zde nikdo nebyl, tak průlet nad letištěm a domů na Všeň.

odkaz na fotogalerii - zde

5.-6.9.2014                                                                                                             (klikni na obrázek pro zvětšení)

16.slet UL v Jehnědí
Příprava na let do Jehnědí probíhala již v týdnu, s tím, že letíme v sobotu, když počasí dovolí. Změna přišla ve čtvrtek, kdy Vašek oznámil, že odlétáme v pátek se zastávkou u Vlasty v Chvojenci. Odlet jsme naplánovali na 18.00 hod .Jelikož, Vašek byl silně nedočkavý, šel skusit jak je to termický, zakroužil nad hangárem, nabral směr a letěl na Chvojenec, a Karel za ním pelášil o 106. No hold důchodci, musí být všude první.cheeky Nevadí? Do Chvojence trefím.Cestou jsem potkal 2 balóny u Trosek, 2 kamarády na rogale a na Jičínském letišti poletovali 3 UL letadla a potkal jsem i motorovou tříkolku, která vypadala jako uvázaná,protože se ve vzduchu nikam nepohybovala.
Přílet k Vlastoj kolem 19.30hod. Rychle uložit rogala do hangáru a jdeme do leteckého klubu debatovat u sklenice orosených Svijan.

Ranní odlet kolem 9hod                            Vašek s Karlem v dáli                                Karel v letu

Všeňský klan                       a klan rogalistů z Trnova mimo stojícího Deža z Hodkovic

Vašek v letu                    Vašek nad Ostřetínem-vlevo v dáli Holice           Karel,Venda R. a v dáli Vašek

článek o sletu v Jehnědí na serveru LetištěCZ - zde

fotogalerie Vaška - zde
fotogalerie Karla - zde

Srpen

Slet UL ve Všeni 30.8.2014

Sobotní ráno nás moc vlídně nepřivítalo, velmi hustá mlha a dohlednost tak na pár metrů. Mlha né a né se rozpouštět.
Náš vrchní meteorolog Vašek, ráno prošel internet a předpověď byla dobrá a na webkách v okolí bylo hezky.Po desáté hodině mi volal Vašek z Nymburka, že když doletěli k Milovicím, tak tam byla mlžná stěna skoro do 500m a tak se vrátily zpět do Nymburka.
V 11 hod se náhle objevil zvuk motoru a z mlhy se vylouplo rogalo s Milanem z Trutnova a chvilku v závěsu pomalejší  Milan Boháč z Hostinného.

Velmi pěkný článek v internetovým magazínu "Letiště České republiky" - zde

foto autora článku
Na slet se snažil přiletět i Vladimír Bärtl z Teplic, ale hustá mlha ho vrátila zpět.

další fotografie Vladimíra - zde
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

fotogalerie Vaška - zde

22.-23.8.2014

Slet LAA + 5.slet Modrých andělů v Jihlavě

O účasti na sletu LAA jsme se domlouvali s klukama z Hor ve Chvojenci. Ti letěli směrem Hory-Nymburk-zde měli počkat na další účastníky tohoto letu, ale nepočkali a pokračovali směrem na Jihlavu. Já jsem zde měl sraz z Milanem z Trutnova na 18 hod.večerní. Od tuď , jsme pokračovali přímo na Jihlavu. Trochu jsme bojovali s větrem - mistama to trochu mlátilo, ale jinak to bylo lineární, až na ten protivítr - někde od Havl.Brodu přes česko-moravskou vrchovinu to foukalo cca 35 proti.
Do Jihlavy jsme dorazily v pátek jako poslední já v  20.01 hod. a Milan v 20.15hod - o tolik jsem ho předletěl od Havlíčkova Brodu,kde jsem se letěl podívat na Lipnici n.Sáz. a po návratu na trať jsem ho už nenašel

Milan v Nymburce a za nim můj mazlik                                                      Milan v letu

Milan jde na finále v Jihlavě                                        rogalo ukotveno a stan stojí

stojánka rogal

Více se podívejte na www.mzkcz.wbs.cz
kde jsou fotky všech rogal

Ač jsme chtěli vydržet v Jihlavě do nedělního rána, těsně před 15 hod. přicházela bouřka ze směru od Znojma - velká většina rogal (mimo Milana a Karla) a letadel rychle odletěla.
A myslím si, že heslo, které vyhlásily kluci z Hor na tento výkend v pátek 100%  platilo:

Heslo na tento víkend: Víc rogal než knipláků to je náš cíl.

moje fotogalerie - přílet - zde
moje fotogalerie - Slet  - zde
fotofalerie Milana Náhlíka - zde
fotogalerie Luboše Haluzy - zde

Podívejte se i zde, jak letěli kluci z Hor - zde

8.-10.8.2014

Slet MZK v Chvojenci

rogala zleva:Jardy,Karla,Ivana a Bohouše  - Vašek s Milanem již odletěli

moje křídlo, pod ním Karel a v dáli Ivan

páteční přílet nad Chvojencem

fotka pilotů, několik jich ale chybí

ranní nedělní odlet po 6.00 hod - za 5 min tam nikdo nebyl

prosím podívejte se na moje další stránky, které jsou věnovány sletům MZK, kde jsou fotky účastníků

www.mzkcz.wbs.cz

zelený pás je letiště Brabenec u Jilemnice

19.7.2014

Let s Vaškem do Hostinného

můj mazlik                                            Vaškův stroj                           (klikni na obrázek pro zvětšení)

13.7.2014

Výlet do Litoměřic na letadlovou loď

12.7.2014

Letištní párty

fotogalerie Jardy

7.7.2014

Náš výškový letec  Jarda Beneš byl létat. Zase honil termiku a mraky

Poslal mi fotku z pondělí, čas 14.09, výška asi 1600, nad jižním koncem letiště Hodkovice, asi tak Kohoutovice.

Ve středu fotky v černé části mraku -ale jisté to není, při zvětšení je to nějaké hranaté...

6.7.2014                                                                                                              (klikni na obrázek pro zvětšení)

Výlet s Vaškem do Rumburku
V neděli jsem s Vaškem a Lojzou po 15 hod. letěli za Milanem do Rumburku. Ač jsem tento výlet plánoval celý týden, a osloslovil jsem několik kamarádů, tak se nikomu nechtělo letět. Asi si užily sobotní houpavé počasí do Chotče.Letěli jsme přímo Všeň-Jablonné-Vansdorf-Rumburk

krásné scenérie proložené mraky

letiště Míry Svobody u Rumburka

Vašek při přiblížení                               již sedí na ploše letiště                 a při debatě s Lojzou

foto galerie Vaška  zde
a moje fotogalerie  zde

5.7.2014                                                                                                               (klikni na obrázek pro zvětšení)

Slet v Chotči

Tak jsme vyrazily v sobotu 5.7.2014 na slet do Chotče. Odlet jsme si naplánovali na 8 hod.ranní, ale ráno foukalo na plnej pytel. Dali jsme si ranní kávičku a čekali na počasí až se umoudří. Kolem půl desáté vítr polevoval a tak jsme šli stavět rogala. Celkem se nás sešlo 5 - Karel, Ivan, Petr, Jirka , a já - Jarda. Při odjezdu na letiště přijel ještě Vašek, který letěl o půl hodiny později.

rogalo Jirky, v pozadí můj modrouš, Ivanovo rogalo, Karlův bělouš a v pozadí Petr K.

fotogalerie Vaška zde
fotogalerie Karla zde
a moje fotogalerie zde

5.7.2014                                                                                                                   (klikni na obrázek pro zvětšení)

V sobotu v případě slušného počasí letíme na slet UL do Chotče          viz. pozvánka

domlouvali jsme se s odletem po 8hod.

Červenec

fotogalerie Vaška zde
fotogalerie Karla zde
a moje fotogalerie zde

domlouvali jsme se s odletem po 8hod.

Červen

18.-20.6.2014

Letecký výlet 2014

Kamarádi z Hor pořádali jako každoročně letecký výlet po vlastech českých. Jelikož několik z nás bylo na lodi,  výletu se zůčastnil jen Petr Kazda.
Ve čtvrtek 18.6. se připojil k letcům na letišti Rakovník , kde kluci nocovali.
V pátek 19.6. ráno vyrazily směrem Praha-Karlštej-Osičany-Nymburk, kde byla toho dne konečná.
V sobotu chtěli pokračovat směrem Všeň, ale nepříznivá předpověď počasí zněmila směr přímo na Charvátce-Petr se po startu odpoutal od skupiny a pokračoval domů na Všeň.

letiště Osičany                          skupinové foto s Honzou Bémem                        letiště Nymburk

odkaz na info z letu kluků z Hor  zde
odkaz na zpravodajství z letu L.Haluzy zde
odkaz na foto M.Náhlíka  zde
odkaz na foto L.Haluzy zde

13-21.6.2014

Několik členů našeho klubu vyrazilo na výlet do Chorvatska na loď.

Vyrážíme  13.6.2014po 4.hod ranní z Ploukonic - cestou nabíráme Lojzu,Pavla a Jardu a pelášíme po dálnici směr Praha-Jihlava-Znojmo-Vídeň-Graz-Maribor- ubytování v soukromí

Vrchní řada zleva - Dalibor, Jirka, Lojza-kapitán, Pavel, Jarda , Ivan
Dolní řada zleva - Já-Jarda, Bohouš, manželka ubytovatele, Petr
V sobotu 14.6. po vydatné snídani vyrážíme po Chorvatské dálnici směr Rogoznica do Marina Frapa, kde přebíráme loď.

(ve výstavbě)

11.6.2014

Tak se po delší době mezi MZK vrací Petr Mánek z České Lípy.Postupně se nabažil Kolibříka a znovu postavil rogalo.

6.-7.6.2014                                                                                                       (klikni na obrázek pro zvětšení)

Slet rogal na Kašparově chatě v Orlických horách

A velká změna. V pátek odpoledne volal Vašek , že pořádá Hrušan na Kašparově chatě v Orlických horách setkání rogalistů-kdo chce, tak má přiletět .
Jelikož jsme stejně o výkendu chtěli odletět, nečekaný odlet v pátek mi tak nevadil.
Vašek byl v hangáru snad celé odpoledne a připravoval se na let. Já dorazil něco po páté hodině odpolední  a musel jsem ještě dokalibrovat průtokoměr paliva.Další člen našeho leteckého výletu byl Karel, ten dorazil o 19 hod.
Rychlá stavba strojů a hurá na letecký výlet - páteční přelet k Vlatoj Mádloj do Chvojence.

Vaškův                                         Karlův                                          a můj stroj

já v letu                                      Karel v letu                          Vašek na letišti Chvojenec

pohled na letiště Chvojenec.

Večer posezení v hospůdce u Vlasty Mádla

V sobotu brzké vstávání a odlet po 7hod.ranní celkem nás letělo 5 rogal-já,Vašek,Karel,Vlasta a Bróňa

Kašparova chata

Piloti rogal při společné fotce

Fotografie  strojů

Velké poděkování patří "Hrušanovi" za zorganizování  akce na Kašparově chatě
(zde při společné fotce s Vaškem Dittrichem)

fotogalerie Jardy zde,   Vaška  zde  a  Karla zde

7.6.2014

Slet v Lomnici -  má být pěkné počasí, tak doufám, že bude velká účast z našeho klubu.

Květen

31.5.2014

to není přistání - ale nízký průlet

26.5.2014

Přidány stránky na Miru Svobodu z Rumburka  odkaz zde

25.5.2014

Po několika dením větrném a deštivém počasí nám vyšla neděle. Já jsem konečně dorazil na letiště s rogalem, na kterém jsem dělal pár úprav.
Na letišti jsme se sešli s Vaškem a Karlem.

20.5.2014

Tak se nám konečně trochu umoudřilo počasí a tak byl létat Vašek s Bohoušem

odkaz na fotky zde

8-11.5.2014

Na tento datum jsme obdrželi pozvánku od kamarádů z letiště Hory.

viz .odkaz na pozvánku

tak jako obvykle kluci z Hor si uměj vybrat termín   viz. odkaz na jejich fotogalerii   zde

3.5.2014

Na dnes jsme byli pozváni na  letiště Tři sudy v Trnově.                             viz výběr z pozvánky:
"prí zase bez svačiny - nelétavý pták se bude u hangáru točit a zalévat.  Počasí objednám jako bylo v lednu, jen o něco teplejší."

Nevím, jak bylo v Trnově kam jsme se chystali, ale asi špatně objednali počasí - u nás chodily ptáci pěšky,  jak fičelo.
Tak snad někdy v létě se to podaří - do konce května počasí nic moc.

Jarda.

Duben

30.4.2014

Tradiční setkání na letišti na Filipo-jakubskou noc . Tento rok bylo pěkné počasí a tak odpoledne polétali modeláři a pak  polétali z klubu někteří členové Petr,Vašek,Karel a Bohouš, kteří oblétli v  okolí ohně a hledali nad nimi termiku.

Večer došlo na opékání buřtů, pivko a pokec - viz odkaz na fotky níže.

odkaz na moje fotky a Vaška

Jarda.

5.4.2014

Upozornění

Školení pilotů od 9.00 hod v Hradčanech

Březen

30.3.2014

Poslední neděli v březnu jsme uskutečnily brigádu na příjezd rogal na letiště a na úpravu "Odbavovací haly".
Karel přijel s manipulátorem a upravil příjezdovou cestu a Vašek to po něm uválcovával.

Další úprava, byla na "odbavovací hale", kde došlo k přitlučení latí na podhledy.

9.3.2014

Naprosto slunečná neděle a tak se létalo. Stroje vytáhl Vašek ,Karel ,Ivan a Vojta .

Vašek s Karlem letěli do Chotče kde se potkali s Petrem a  pak pokračovali dál s  k "Standoj do Frantova"

Cestou zpět to vzali směrem na Lomnici přes letiště Miletín rozhlednu Tábor a Kozákov.

více foto zde

7.3.2014

Tak se dělá hezky a postupně začínáme létat, dnes to byl Vašek.

odkaz na fotky zde

Únor

23.2.2014                                                                                                                    (klikni na foto pro zvětšení)

Tak se nám udělalo hezky a začíná nám sezóna. Na pokec přiletěli kluci z Chotče a Milan Bábovka.

22.2.2014

V sobotu 22.4.2014 se uskutečnila Výroční schůze "Rogalo klubu Všeň" v hasičárně v Ploukonicích u Jizery.Jako VIP host
se schůze zůčastnil starosta obce Všeň pan I.F.Herbst.
Na schůzi se projednávala - činnost klubu
                                       - financování klubu
                                       - aktivita klubu vůči okolí (letecký den,plánovaná drakiáda)
                                       - vystoupil  i starosta pan I.F.Herbst
                                       - vystoupení Petra M. k rozvoji letiště
                                       - přijetí nových členů do klubu a hlasování o rozvoji  klubu a dalším rozvoji

17.2.2014

Další létající pták v našem klubu - tak to by nikdo nečekal ? ?

2.2.2014

Vytvořena prezentace klubu za rok 2013

8.1.2014

Originální oslava Nového roku - odkaz na video zde

1.1.2014                                                                                                               (klikni na obrázek pro zvětšení)